Енигма Технолоджи English 

Енигма Технолоджи
Новини
Yahoo срещу фалшивите кликове в рекламния бизнес
25-03-2007

Yahoo назначи висш служител, който ще ръководи борбата срещу измамите с кликове в рекламния бизнес при търсене в интернет, съобщиха от компанията. Адвокатът Реджи Дейвис, служител на компанията от седем години, ще заеме новосъздадения пост на вицепрезидент на отдела по контрол на качество на пазара. За първи път компанията отхвърля като невалидни или с лошо качество между 12 и 15 процента от броя кликове на потребителите на Yahoo върху рекламите на сайта. В случай, че компанията отчете за невалиден даден клик, не се начислява такса на рекламодателите. Yahoo е вторият по големина доставчик на реклами от типа pay-per-click след Google.

Конкурентът на Yahoo, Google, също заяви миналия месец, че компютрите автоматично отхвърлят като невалидни до 10% от кликовете, които иначе биха фактурирали на рекламодателите.

Доколко са сравними двете цифри не е ясно, защото няма определение за невалиден клик. Макар че може би звучи мистериозно за голяма част от хората, темата всъщност е доста актуална сред онлайн рекламодателите, които вярват, че измами с кликове може да увеличат несправедливо цената, която плащат за своите реклами. Това може да стане, ако собственици на уебсайтове опитат да измамят системата на Google да преброи реклами, които всъщност не са били видени от реални потребители или когато конкуренти използват програми, които автоматично генерират фалшиви кликове, които от своя страна повишават таксите за плащане и цените на реклама на сайта.

Преди време Google и Yahoo избягваха да коментират степента на измами с кликове с аргумента, че не могат да разкрият подробности около системите, защото така те стават уязвими.

Дейвис ще предоставя повече информация на рекламодателите за това как работи рекламната система на Yahoo, като ще има за цел да ги убеди, че автоматизираната система не привлича като магнит компютърни измами.

Той ще ръководи екип, който ще работи и с рекламодателите, и със собственици на сайтове, като ще разяснява теми, свързани с измами с кликове, качество на трафика, позициониране в мрежата и други, свързани с качеството на пазара.

По-късно през годината Yahoo планира да въведе ценообразуване, базирано на качеството, както и блокиране на ниво домейн, което ще позволи на рекламодателите да изключат трафика от подозрителни сайтове. Ще бъде осигурена и по-автоматизирана обратна връзка и контрол върху рекламите.


Инвестор.бг
 
Enigma Technology © 2006 - 2017